De Orchideeënhoeve . dagje jungle in de polder

Volgens mij is het vandaag de laatste vakantie dag voor regio Noord en begint het in het Zuiden. Daar zullen ze wel bijna allemaal het carnaval induiken, maar voor diegenen die nog op zoek zijn naar een leuk uitje (en dit kan dus ook gewoon een weekend, woensdagmiddag of studiedag zijn) is dit misschien een tip: De Orchideeënhoeve in Luttelgeest was iets dat ons nooit zo aantrekkelijk leek, maar we lazen ergens dat ze een grote vlindertuin hebben. Op een regenachtige dag reden we toch maar eens die kant op. En zie hier: we vonden een verrassende jungle in de polder! 

These pictures are taken at the Orchideeenhoeve in Luttelgeest the Netherlands. 















Alle foto's zijn gemaakt met mijn I-phone. Een volgende keer zou ik mijn camera ook meenemen, want de locatie is erg fotogeniek. De Orchideeënhoeve krijgt van ons het stempel: like! 
Eerlijk is eerlijk, we hadden wel geluk, het was namelijk hartstikke rustig. Geen idee of de beleving nog steeds zo is als het er erg druk is. Al het tropische groen, de waterpartijen, de speeltuin, de bloemen, de vlinders, de leguanen, de vele schildpadden, vissen en de lori's.....je bent echt even in een andere wereld! Het rondlopen in de kassen vol orchideeën vond ik een prachtig gezicht en de kids vonden het erg leuk om de vogels en vissen te voeren. Je vindt er ook een verzameling historische landbouwmaterialen, die langs de paden staan tentoongesteld. Als je uit de jungle komt wacht je een groot tuincentrum, waar je uiteraard ook orchideeen kunt kopen en er is een restaurant. Na alle beestjes, bloemen en planten hadden we zin in....vis, dus we dachten op de terugweg via Urk wel een portie kibbeling te kunnen scoren. Dat is niet gelukt, maar we hebben er toch even een rondje gelopen. Die foto's hou je nog tegoed van me. Hier nog even een leuk weetje: 




Oosterringweg 34
Luttelgeest 

(ps doe je mee met de postcodeloterij, maak dan gebruik van je kortingsbonnen)


FIJN WEEKEND! 

Reacties

  1. Ziet er fantastisch uit Y. Zeker een bezoekje waard. Erg leuk ook voor de kids.
    Fijne dag. Tot morgen lfs Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx Nienke, ja de kids vonden het ook leuk. vooral die lori's zijn zo grappig. Gezellig je morgen te zien! lfz

      Verwijderen
  2. Het is echt niet iets waarvan ik meteen ga springen: de orchideeenhoeve. Maar als er zo'n mooie vlindertuin bij is, lijkt het me toch wel heel mooi! Fijn dat het rustig was, je hebt mooie foto's gemaakt! Ik ga kijken of er bij mij in de buurt ook ergens een vlindertuin is. Fijn weekend! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Artis!! En dan heb je er ook nog een hele dierentuin en mooi aquarium bij, voor jou veel leuker! Ik dacht eerlijk gezegd ook alleen maar aan bussen met golden oldies ;) Fijn weekend! x

      Verwijderen
  3. Leuk Yz, ik ga het zeker onthouden. Ziet er verrassend en mooi uit! Xx Mai

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten