DIY . Lampshade make over




Het is alweer de zevende dag in het nieuwe jaar. Ik wens je een geweldig mooi 2014! Time flies. Ook een kerstvakantie gaat te snel. Hoop dingen gedaan en nog steeds niet het hele lijstje af kunnen vinken, maar he....het jaar is pas net begonnen. Een klusje dat wel gelukt is, is het opknappen van het frame van een lampenkap. Deze lag, niet overdreven, al een jaar of vijf te wachten op een make over. En ik wist al die tijd al precies hoe ik het wilde. Misschien kwam het wel door de witte verf die ik over had van mijn Piet Hein Eek kastje van de 101 karakters actie van Histor, dat ik er nu eindelijk aan begon.

Time flies. It's already day 7 of 2014. I wish you a very wonderful year! The holiday ended too quickly. Still didn't do al the projects I wanted to do, but I finished this: the make over of an old lampshade (which has been in the garage for more than 5 years). All those years I knew exactly what I wanted to do. Maybe the white Histor paint, a left over of the 101 karakters/Piet Hein Eek promotion, was just what I needed to start. 


schuren en schilderen
sanding and painting




Het frame knapt al flink op van zo'n likje witte verf.
The frame looks already nice after this touch of paint. 




Het lampenkoord komt bij de bouwmarkt vandaan. 
Deze heb ik uit elkaar gehaald en voorzien van houten kralen. 
I added some wooden beads to the lamp cord.


 


Ik knoopte wit waxdraad aan de onderkant van de kap.
At the bottom of the frame I knotted white wire.




Alles bij elkaar ziet het er dan zo uit:
The result looks like this:




En zo als-ie hangt: 
And this is how it looks like hanging:




Van onder af gezien lijkt het wel een bloem :)
From this point of view it seems like a flower to me :)




's Avonds (ver)schijnt er een mooie verrassing op het plafond! 
At night a lovely surprise appears at the ceiling! 




En? Wat vind je ervan? 
And? Do you like it? 


xxYZ



Reacties

  1. Hoi Y
    Ik vind het superleuk. Vooral ook het effect op het plafond.
    Lfs Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Yzette wat is hij mooi geworden! Zo'n lamp wil ik ook wel op mijn kamer. Daar mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees mijn reactie nog een keer en wil even zeggen dat ik niet bedoel dat je er trots op mag zijn dat ik hem op wil hangen, maar dat je trots mag zijn op het resultaat. Hopelijk vat je het niet verkeerd op, want dat bedoelde ik niet. :)

      Verwijderen
    2. Haha Karlijn, no worries, dat snap ik toch! Dank voor je lieve berichtjes! xx

      Verwijderen
  3. Prachtig!! Ik dacht op IG te zien dat 'ie koper was... Vandaar mijn vraag. Maar erg mooi geworden zeg! Ook nog een geweldig 2014 Yzette :-) Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was toevallig heel zonnig toen ik die foto nam, dus de 'koperen ploert' maakte het lastig het wit wit te houden ;) dank voor je complimentje Marieke :) xx

      Verwijderen
  4. Ik vind m mooi! En vooral die schaduwen geven een leuk effect!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi!! Moet vast goedvoelen dat je er tijd voor vrij hebt gemaakt.....ik ken ze maar al te goed, die projectjes die staan te wachten......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thx Marit geeft inderdaad een goed gevoel. Moet je eigenlijk veel vaker doen he....gelukkig hebben meer mensen er last van ;) Welcome back! xx

      Verwijderen
  6. Wat heb je dat mooi gedaan! Ik heb ook nog een oude lampenkap staan, dat wordt dus een mooi project. Blijft waarschijnlijk ook nog even liggen. ;) Wat voor lamp heb je er in hangen en met hoeveel watt?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten